1. Discover Lexus
  2. Concept cars
  3. LF-Z Electrified
Spartusis pasirinkimas
Spartusis pasirinkimas
KONCEPCINIAI AUTOMOBILIAI

LF-Z ELECTRIFIED

„Lexus“ pristato „LF-Z Electrified“ – elektromobilio koncepciją, pabrėžiančią naują „Lexus“ erą ir požiūrį į elektrifikaciją. Kartu „Lexus“ atskleidė netolimos ateities tikslus.

Iki 2025-ųjų „Lexus“ pristatys 20 naujų arba atnaujintų modelių, tarp kurių – daugiau nei 10 varomų vien elektra (BEV), įkraunamų hibridų (PHEV) ar įsikraunančių hibridinių modelių (HEV). Jie bus pritaikyti įvairių pasaulio regionų poreikiams. Šių automobilių atsiradimas sustiprins svarbiausias gamintojo modelių gamas – sedanus bei SUV, taip pat leis tyrinėti galimybes pristatyti naujo tipo modelius: sportinius ar pritaikytus važiuoti su vairuotoju. Taip pat „Lexus“ formuos naujas premium segmento vertybes bei orientuosis į augančius viso pasaulio klientų lūkesčius.

„Lexus“ tikisi pasiūlyti elektrifikuotas visų savo modelių versijas iki 2025 m. Numanoma, jog iki to laiko pusę pardavimo apimčių sudarys elektrinę pavarą turintys modeliai. Gamintojas tikisi, jog kiekvienas modelis pasieks neutralumo aplinkai rodiklius iki 2050 m.: nuo degalų gamybos, logistikos iki perdirbimo. Be kruopščiai parenkamų medžiagų, „Lexus“ taip pat sieks mažinti jų gamybos poveikį aplinkai.

Šiandienos renginyje „Lexus“ pristatė naują koncepcinį automobilį „LF-Z Electrified“, suderinantį važiavimo našumą, stilių ir technologijas, kurias „Lexus“ tikisi įgyvendinti iki 2025 m. Jos dar patobulins „Lexus Driving Signature“ ir suburs sportinių automobilių bei elektrinių pavarų kūrimo patirtį, o vairuotojai galės mėgautis dar geresnėmis valdymo bei jungiamumo savybėmis.

„LF-Z Electrified“ šiuos pojūčius pateikia per modernias technologijas ir elektromobiliui skirtą platformą. Dėl idealiai parinktose vietose esančių baterijos ir elektros variklio automobilis pasižymi įspūdingomis dinaminėmis savybėmis, o DIRECT4 visų varančiųjų ratų pavara bei kitos savybės užtikrina didelę mobilumo laisvę bei išskiria iš įprastų automobilių. Be to, yra pažangių informacinių sistemų, kurios bus pasiekiamos „Lexus“ klientams jau netolimoje ateityje.

Įgyvendindami socialinę misiją kurti aplinkai neutralią visuomenę toliau siekiame automobilio vairavimo malonumo, kurį derinsime su klientų ir visų, susijusių su „Lexus“, šypsenomis.

„Lexus International“ prezidentas bei prekės ženklo vadovas Koji Sato.

Ateities vizija

Nuolat tobulindamas premium hibridinius automobilius ir kurdamas tokius sportinius modelius kaip LFA superautomobilis ar kiti „F“ raide pažymėti modeliai, „Lexus“ užsitarnavo išskirtinę poziciją rinkoje. Gamintojo hibridine strategija tapo beveik du milijonai parduotų modelių, skaičiuojant nuo pat 2005-aisiais pasiūlyto pirmojo RX 400 h. Dabar „Lexus“ siūlo devynis hibridinius automobilius maždaug devyniasdešimtyje pasaulio šalių. Tai – ideali naujų iššūkių platforma.

Automobilių pramonė yra šimtmečio transformacijos įkarštyje, tai turės beprecedentės įtakos žmonių vertybėms bei gyvenimo stiliui, ne tik atneš mobilumo pokyčių, bet ir padės įgyvendinti Jungtinių Tautų neutralumo aplinkai tikslus.

„Lexus Electrified“ vizija gamintojas parodo savo patirtį bei inovacijas. Toliau „Lexus“ tobulins savo stiprybes, sieks įgyvendinti užsibrėžtus tikslus bei kurs premium kokybės automobilius, kurie suteikia didelio malonumo vairuotojams bei išsiskiria aukščiausios klasės kokybe.

Pagrindinės funkcijos

LF-Z Electrified demonstruoja Lexus ateitį: dizainas, vairavimo ir kitos pažangios technologijos bus naudojamos iki 2025 metų pristatomuose naujuose modeliuose.

Skirtinės elektromobilių platformos naudojimas – esminis žingsnis siekiant realizuoti elektrifikuoto Lexus tikslą “naudoti elektrifikacijos technologiją siekiant svarbios evoliucijos bazinio automobilio našumo srityje.” Naujoji visų ratų pavaros kontrolės sistema DIRECT4 papildomai išskiria koncepciją iš tradicinių automobilių.

Lexus, sujungdama elektrifikacijos ir judesio valdymo technologijas, kurias kūrė pastaraisiais metais, siekia suformuoti Lexus vairavimo potyrį, kuomet su vairuotoju užmezgamas geresnis, labiau tiesioginis ryšys, ir kuriama geresnė vairavimo patirtis.

Kėbulo išorė itin aptaki, ji akcentuoja Lexus būdingą emocinį patrauklumą. Tuo tarpu gale sumontavus didelės galios elektrinį motorą, pagerinama dinamika ir judrumas.

Kėbulo išorė itin aptaki, ji akcentuoja Lexus būdingą emocinį patrauklumą. Tuo tarpu gale sumontavus didelės galios elektrinį motorą, pagerinama dinamika ir judrumas.

 

 

Pagerintas žmogaus ir mašinos ryšys

Lexus vairavimo potyris nuolat kuria sklandaus ryšio su automobilio greitėjimu, lėtėjimu ir vairavimu pojūtį: tiesinės reakcijos yra proporcingos vairuotojo veiksmams ir ketinimams.

LF-Z Electrified dizainas bei inžinerija užtikrina šią vairavimo kokybę ir idealias inercines savybes. Visa tai pasiekiama dėl optimaliai parinktos akumuliatoriaus ir motoro vietos. Elektrifikacija reiškia, kad automobilis neturi ratų sukimo vien per variklį bei transmisiją apribojimo ir automobilio bazinio veikimo evoliucija padeda realizuoti Lexus vairavimo potyrį.

Įrengus akumuliatorių išilgai po grindimis, automobilio konstrukcija tampa standesnė, pažeminamas jo svorio centras ir padedama absorbuoti riedėjimo keliu triukšmą bei vibracijas. Pritaikius šį požiūrį, salone būna dar tyliau, gerėja važiavimo komfortas. Tai – seniai pripažinti Lexus automobilių bruožai. Be to, salone būna daugiau erdvės ir jis patogesnis.

Naujoji Lexus sistema DIRECT4 leidžia nepriklausomai valdyti didelio sukimo momento motorą jėgą, perduodamą visiems keturiems ratams. Ji prisitaiko ir suka priekinius, galinius arba visus ratus, atsižvelgdama į vairavimo situaciją. Taip automobilis geriau valdomas. Ji reaguoja į tai, kaip vairuotojas spaudžia greičio pedalą ir sukioja vairą, kad užtikrintų spartų greitėjimą bei posūkių įveikimo efektyvumą – tiksliai pagal vairuotojo ketinimą.

Vairavimo sistema yra elektroninė, taigi nėra mechaninio ryšio su vairavimo kolonėle. Taip užtikrinama geresnė koreliacija tarp vairavimo ir pavaros jėgos, kad automobilis nertų į posūkį mažiau sukant vairą (atsižvelgiant į vairavimo sąlygas). Vairuotojas šios pažangios technologijos privalumus pastebi dėl tikslesnio vairo, kuris geriau atitinka jo ketinimus. Visiškai elektroninė sistema papildomai išfiltruoja nepageidaujamą riedėjimo keliu vibraciją, perteikdama reikiamą vairo pojūtį ir užtikrindama vairavimo jaudulį.

Virtualių salono versijų serija

 LF-Z Electrified simbolizuoja naują Lexus prekių ženklo evoliucijos skyrių. Siekdama pažymėti šio koncepcinio akumuliatorinio elektromobilio pasaulinę premjerą, Lexus sujungė jėgas su trimis pirmaujančiais menininkais bei dizaineriais koncepcinio automobilio salonui perprojektuoti.

 

 

 

 

Lexus dizaino ateities kryptis

LF-Z Electrified – studijinė koncepcija. Ji parodo kryptį, kuria vystysis Lexus dizainas: kuriama paprasta ir patraukli forma, pasižyminti tvirtomis proporcijomis ir išskirtine išvaizda. Formą bendruoju atveju sudaro lygi salono sekcija su žema priekine dalimi ir galiniu piku. Tai – elektromobiliams būdingas dizainas. Didelio skersmens ratai išstumti į automobilio kampus. Tai padeda pažeminti svorio centrą ir sukuria plačią stovėseną.

Dizaineriai ėmėsi kultinės Lexus verpsto formos evoliucijos, realizuodami naująjį „verpsto kėbulą“ ir sukurdami naują automobilio architektūros išraišką. Dizaine yra nuorodų ir į DIRECT4 sistemos našumą: pastebimi sklandūs dinaminiai pokyčiai durelių paviršiuje nuo priekio iki galo ir patraukli ratų arkų apdaila.

Gale švarus ir paprastas horizontalus dizainas sujungtas su ratus akcentuojančia forma, taip sukuriant galingą stovėseną. Ploni, horizontalūs galiniai jungtiniai žibintai su nauju Lexus logotipu simbolizuoja naują Lexus dizaino kartą.

Naujoji „Tazuna“ vairuotojo vieta ir atviro salono koncepcija

Lexus esminį į žmogų orientuotą požiūrį naujoji vairuotojo vietos koncepcija „Tazuna“ pakylėja į aukštesnį lygį. Ją įkvėpė ryšys tarp žirgo ir raitelio, kuomet komandos duodamos vadelėmis. Čia tai interpretuojama per glaudžią vairo jungiklių koordinaciją su projekciniu rodiniu. Vairuotojui tai leidžia intuityviai pasiekti automobilio funkcijas bei informaciją, nenukreipiant žvilgsnio ir išlaikant dėmesį į kelią priekyje.

Vairuotojo vieta – automobilio pagrindas. Prietaisų skydelis ir kiti elementai čia išdėstyti santykinai žemai, palyginti su automobiliu važiuojančiais asmenimis. Taip sukuriamas gaivinantis atvirumo pojūtis, vidun kviečianti „Omotenashi“ kokybė bei svetingumas, kuomet kruopščiai apsvarstyta kiekviena detalė.

Sklandus ryšys tarp priekinio gaubto, priekinių ir galinių durelių suteikia erdvei švarumo ir aukštos kokybės pojūtį. Stiklinis panoraminis stogas papildo atvirumo jausmą visame salone.

Sklandus ryšys tarp priekinio gaubto, priekinių ir galinių durelių suteikia erdvei švarumo ir aukštos kokybės pojūtį. Stiklinis panoraminis stogas papildo atvirumo jausmą visame salone.

Pažangios funkcijos praturtina vairavimo patirtį

LF-Z Electrified dirbtinis intelektas (DI) teikia nuolatinę pagalbą ir aktyviai mokosi vairuotojo pageidavimų bei elgsenos savybių. Bendravimas balsu palengvina vairavimą. Balso atpažinimo funkcija naudoja naujausią DI, kad atpažintų, mokytųsi bei prisitaikytų prie vairuotojo įpročių bei pageidavimų. Ji padeda atlikti tokias užduotis kaip vairavimo maršrutų planavimas ir informacijos apie kelionės tikslą teikimas. Šis interaktyvumas sukuria dialogą tarp DI ir vairuotojo bei pagerina vairavimo patirtį. Jis padeda tarsi būtų gyvenimo būdo konsjeržas.

Skaitmeninis raktelis leidžia šeimos nariams ir draugams naudotis automobiliu be būtinybės turėti fizinį raktelį. Automobilio funkcijas galima valdyti ir išmaniuoju telefonu, pvz., užrakinti arba atrakinti dureles. Suteikdami paslaugų teikėjams prieigą prie savo automobilio per skaitmeninio raktelio funkciją, vairuotojai gali naudotis tokiomis paslaugomis kaip siuntų pristatymas į automobilį ir automobilio bendrinimas.

Durelėse naudojama sistema „E-Latch“. Kai vairuotojas arba keleivis prieina prie automobilio nešinas rakteliu, automatiškai ištraukiama durelių rankena. Tada dureles galima atrakinti ir atidaryti tiesiog paliečiant rankenos vidinėje pusėje esantį jutiklį. Norint išlipti iš automobilio, dureles galima atidaryti paspaudžiant durelių atidarymo jungiklį. Ant automobilio įrengti jutikliai stebi aplinką ir įspėja apie artėjančias transporto priemones arba dviratininkus. Taip sumažėja nelaimingo atsitikimo pavojus išlipant iš automobilio.

Panoraminis stogas pagamintas iš elektrochrominio stiklo, kurį pagal poreikį galima pritemdyti. Jis turi privatumo ir apšvietimo funkcijas, kurios perteikia naktinį dangų. Stogo centre įrengtas jutiklinis skydelis leidžia priekyje ir gale sėdintiems asmenims bendrauti vieniems su kitais, tuo tarpu galinėse sėdynėse įrengtos masažo ir atsilošimo funkcijos.

Naujos kartos „Mark Levinson“ garso sistema automobilio akustinėje erdvėje atkuria tarptautinių koncertų salių lygio garso kokybę. Tiksliai valdant garsiakalbius, muzika idealiomis sąlygomis gali mėgautis ir vairuotojas, ir kiti automobiliu važiuojantys asmenys. Garso valdymo funkcija su triukšmo slopinimu gali salone išfiltruoti aplinkos triukšmus. Taip automobiliu važiuojantiems asmenims lengviau kalbėtis vieniems su kitais.

ELEKTROMOBILIO LF-Z TECHNINĖS CHARAKTERISTIKOS

Bendras ilgis (mm) 4,880
Bendras plotis (mm) 1,960
Bendras aukštis (mm) 1,600
Ratų bazė (mm) 2,950
Ratų bazė (mm) 2,100
Elektra nuvažiuojamas atstumas pagal – WLTP (km) 600
Akumuliatoriaus tipas Ličio jonų
Akumuliatoriaus talpa (kWh) 90
Įkrovimo galia (kW) 150
Aušinimo būdas Skystis
Pagreitėjimas 0-100 km/h (s) 3.0
Didžiausias greitis (km/h) 200
Didžiausia galia (kW)/didžiausias sukimo momentas (Nm) 400/700

2024 m. Duris atvers naujas lexus verslo ir technologijų centras

2024 m. kovo mėn. Šimojamoje (Aiči prefektūra, Japonija) Lexus atidarys naują verslo ir technologijų centrą.  Tai leis Lexus inžinieriams ir dizaineriams glaudžiau bendradarbiauti su gaminių planavimo kolegomis.

Čia bus tobulinami automobiliai ir darbuotojų kompetencija, važinėjant centro bandymų trasomis, kur atkartojamos sudėtingos vairavimo aplinkos iš viso pasaulio. Tai pavyko pasiekti dėl didelės Šimojamoje esančios erdvės ir natūraliai kalvoto reljefo.

Bus pastatytas naujas Lexus pastatas ir parodų centras su kompleksais, kuriuose darbuotojai galės bendradarbiauti su išoriniais verslo partneriais ir vykdyti projektus. Abiejuose kompleksuose Lexus darbuotojai ir kolegos iš išorinių įmonių bei organizacijų galės atvirai ir glaudžiai bendradarbiauti, išplečiant automobilio gamybą už dabartinių ribų.

Naujojo automobilių tobulinimo centro kertiniu akmeniu taps naujasis trijų aukštų Lexus pastatas. Pirmajame aukšte bus įrengta erdvė, kuriame bus atkartota Niurburgringo lenktynių trasos autoserviso zonos. Čia visų verslo funkcijų specialistai galės kartu bendradarbiauti vykdydami projektus. Naudodami moderniausias skaitmenines priemones, jie prisidės prie spartaus automobilių tobulinimo.

Dizaino erdvės išdėstymas trečiajame aukšte parinktas taip, kad būtų maksimaliai padidintas kūrybiškumas. Nuolatinėje parodoje čia bus demonstruojami moliniai modeliai. Dizaineriai, gamybos inžinieriai, aerodinamikos specialistai ir kiti eksperimentinio padalinio darbuotojai čia, Lexus dizaino tobulinimo centre, galės glaudžiai bendradarbiauti ir generuoti naujas idėjas.

Antrojo aukšto biuro erdvėse vyrauja atviro plano dizainas. Čia įvairių verslo funkcijų specialistai bus skatinami bendradarbiauti ir plėtoti individualų kūrybiškumą. Siekiant paspartinti į automobilį orientuotą tobulinimo procesą, lankstus požiūris į darbą leis specialistams prireikus laisvai judėti per aukštus.

Parodų pastate bus skatinamas ir plėtojamas bendradarbiavimo su Lexus išoriniais verslo partneriais kūrybiškumas. Čia bus įrengta ne tik daugiafunkcė salė, bet ir autoserviso zona. Joje komandos bei verslo partneriai galės susitikti ir pamatyti automobilius, juos analizuoti, dirbti bei sąveikauti su jais.

Jau pradėta įrenginėti bandymų trasas. Be to, bandymai jau prasidėjo 5,3 km užmiesčio maršrute, kuris pakyla 75 m aukštyn, jame apstu įvairių posūkių, taip išnaudojant natūralius reljefo kontūrus. Iš viso bus įrengta apie 10 skirtingų bandymų trasų, įskaitant didelio greičio vertinimo trasą ir kitas, imituojančias įvairias visame pasaulyje sutinkamas kelio dangas.

Projektuojant Šimojamos centrą, atidžiai apsvarstyti svarbūs harmonijos su vietine aplinka ir bendruomenėmis klausimai.